1. Over mij

Ik ben geboren in Utrecht op 25 maart 1974.

Na met vallen en opstaan door het HAVO en VWO te worstelen (ik was meer aan het gamen en muziek aan het maken dan huiswerk aan het maken) ben ik aansluitend Technische Bedrijfskunde gaan studeren op de Hogeschool van Utrecht (toen nog HTS) en kwam ik in aanraking met games als Doom en Command & Conquer die we geregeld via een LAN netwerk in diverse studentenhuizen tegen elkaar speelden.

Gedurende mijn studententijd ontwikkelde zich al de wens ‘later’ iets te gaan doen met games.

Na stages bij Exact Industrie in Delft en Vitae Automatisering in Utrecht ben ik gaan afstuderen bij IJsfontein Interactive Communications in Amsterdam. Toen nog een bedrijf van drie net afgestudeerde jongens van de Hogeschool van de Kunsten Utrecht (gevestigd te Hilversum) en inmiddels uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende bedrijven binnen de branche.

Toen ik was afgestudeerd heb ik gesolliciteerd bij Homesoft in Haarlem, waar ik gelukkig werd aangenomen als product manager voor de zogenaamde ‘hardcore games’ van GT Interactive dat kort daarna werd overgenomen door Infogrames. Door de overname werd mij een baan aangeboden als product manager bij Infogrames Benelux en ben ik daar gaan werken. Het was een geweldige tijd, waarbij ik van mijn hobby (games en vooral het spelen ervan) mijn werk mocht maken. In die tijd is mijn liefde voor games nog sterker gegroeid en wist ik eigenlijk al dat ik er meer mee wilde doen, maar wat?

Ongeveer twee jaar daarna, en tientallen joint promotions en game-releases later (waaronder Driver 2, Unreal Tournament en Baldur’s Gate 2) ben ik uitgenodigd om bij Diesel Benelux aan de slag te gaan als Trade & Retail Marketing Manager. Ik heb nog nooit bij zo’n geweldig leuk bedrijf gewerkt waar modeshows, reizen en feesten hand in hand gingen onder de noemer ‘marketing’! 😉 Naast de marketing richting het verkoopkanaal mocht ik me ook bezig houden met online marketing en de CRM strategie.

Na 4,5 jaar heb ik een baan afgewezen bij het Hoofdkantoor in Italië (was net een parel van een 300 jaar oud vrijstaand huis aan het kopen in het centrum van Hilversum) en ben account manager geworden bij ‘Fusion Marketingbureau’ Crossmarks, waar ik al 4,5 jaar mee samenwerkte toen ik nog bij Diesel zat. In die tijd mocht ik van de directie de studie Master of Brand Management gaan doen aan het EURIB en wilde ter afsluiting van de opleiding een scriptie schrijven over ‘games als branding tool’. Omdat met name Rik Riezebos (directeur van het EURIB en auteur van, onder andere, het boek ‘Merkenmanagement’) zo enthousiast reageerde ben ik gaan overwegen om hierover een boek te schrijven.

Dankzij Rogier Mulder (uitgever Tijdschrift voor Marketing en Adformatie) mocht ik het boek gaan schrijven en is het uitgegeven door Kluwer.

Tijdens het schrijven ben ik vervolgens mijn adviesbureau BrandNewGame gestart vanwaaruit ik organisaties en merken adviseer hoe games kunnen worden gebruikt om marketing doelstellingen te realiseren. Denk hierbij aan begeleiding van verander trajecten door games, trainingen, producten in-game testen en games inzetten als promotiemiddel of om een CRM database mee op te bouwen.

Tevens zit ik in het bestuur van de NIMA Online expert groep, ben ik als spreker aangesloten bij de Speakers Academy en geef ik regelmatig gastcolleges.

Ik hoop dat je op deze website vind wat je zoekt en zo niet, laat het me weten (Help! – De consument praat terug – haha)!

Veel leesplezier!

Bart

Advertenties

%d bloggers liken dit: